یکی مهمترین فاکتور هایی که در مرتبه بندی تارنما ها از لحاظ گوگل تاثیر بسزایی دارااست، رعایت ساختار طبقه بندی گردیده و منظم سایت میباشد. در واقع یک کدام از مهمترین کارهایی که در مراحل بهینه سازی تارنما روی وبسایت ها انجام میشود پیکر بندی وبسایت و ساخت یک ساختار داخلی طبقه بندی گردیده برای آن میباشد کهاین مهم با تصحیح تگ های هدینگ رخ می پذیرد. دراین نوشتهی علمی میخواهیم در پی مباحث آموزشی seo به معرفی تگ های هدینگ پرداخته و تاثیر آنهارا روی بهینه سازی تارنما بررسی نماییم. با ما هم پا باشید. سئو در مشهد
معرفی تگ های هدینگ (H1-H6)
تگ های هدینگ همان گونه که از اسم آنها نیز پیداست، در بنا شده در نقش عنوان هایی میباشند که وظیفه آن ها تولید یک ساختار محتوایی منظم و سازمان یافته برای وب سایت میباشد. تگ های هدینگ مشتمل بر 6 تگ می باشند که به ترتیب آنهارا H1 تا H6 می نامیم. مهمترین آنها، تگ هدینگ H1 بوده و از آن تحت عنوان عنوان اصلی یک مقاله به کار گیری می گردد. مهمترین نکته در به کار گیری از تگ های هدینگ محافظت سلسله مراتب H1 تا H6 میباشد و چنانچه کهاین ترتیب متناسب با ترتیب معنایی نوشته محافظت شود این تگ ها میتوانند تاثیر مثبتی روی بهینه سازی وب سایت بگذارند.
در شرایط کلی دو طرز برای ساختار دهی محتوای تارنما با به کارگیری از تگ های هدر موجود هست. طرز نخستین و مرسوم آن اینست که یک تگ H1 در هر برگه تحت عنوان عنوان اصلی به اجرای نقش بپردازد و احتمالا چند تگ هدر H2 و دیگر تگ های ذیل گروه آن نیز در متن به کارگیری میگردد.
طرز دوم که شالوده آن نیز بر طبق HTMLنسخه 5 میباشد این میباشد که در HTML ورژن 5، هر قسمت با یک تگ H1 شروع میشود. این فعالیت برای سهل وآسان کردن ادغام یک سری جز در یک ورقه ساخته شده است. این طرز از لحاظ تئوری مشکلی ندارد، ولی ادراک آن پاره ای مشقت بار میباشد. بدین ترتیب ما به عبارتی شیوه نخستین را در هر سایتی توصیه میکنیم.
چرا تگ H1 موءثر ترین تگ هدینگ شناخته میشود؟
در بخش پیشین اشاره کردیم که تگ H1مهم ترین تگ از تیم تگ های هدینگ به شمار می رود و به همین برهان برای seo کاران بسیار دارای اهمیت میباشد. حالا درین بخش از نوشتهیعلمی میخواهیم علت این مورد را ریشه یابی کنیم.
یکی مهمترین علت های قیمت تگ H1 این میباشد که متنی که با H1 درج شده باشد، معمولا وسیع ترین متن یک ورقه محسوب می شو و گویا تیتر اصلی وهدف ورقه مربئطه میباشد . همین زمینه سبب ساز گردیده تا تگ H1 در برخی از مدیرت محتوا های رایج مانند جوملا و وردپرس به طور اتوماتیک مقدار دهی شود ولی در بعضی از CMS های منحصر به فرد نیز بوسیله برخی از برنامه نویس ها همانند رئیس محتوا های رایج این تگ ها به چهره اتومات با مقدار تیتر تارنما لبریز میشوند.
تاثیر تگ h1 در seo وبسایت
طریق اکران تگ های هدینگ H1 تا H6
یک کدام از مهمترین وظایف کارشناس بهینه سازی در زمان نظارت وبسایت، نظارت کردن تگ های هدینگ میباشد که از دید رعایت ساختار ، تعیین متن و طریق اکران به صحت درست شده باشند و یا این که در چهره عدم تمجید شدن آن ها در تارنما تعریفوتمجید شوند.دراین بخش ما صورت استاندارد روش تایپ کردن تگ های هدینگ را به شما نشان میدهیم تا بتوانید از آن در پیاده سازی بهینه سازی داخلی وب سایت خویش به کار گیری نمائید:
عنوان اصلی برگه
عنوان داخلی نخستین
زیرمجموعهی عنوان داخلی اولیه
عنوان داخلی دوم
از نظر طرز اکران تگ های هدینگ معمولا تگ H1 با پهناور ترین و قطور ترین فونت ممکن نمایش داده می شود و تگ H6 کوچک ترین فونت را بین فونت های جان دار داراست.
اوامر و نواهی در سئو تگ های H1 تا H6
هیچ زمان تگ title وب سایت خویش را با تگ h1 وب سایت تان یکسان در حیث نگیرید.
تگهای هدینگ را با کلیدواژهها لبریز نکنید
بیش تر از یک توشه از تگ h1 در یک کاغذ به کارگیری نکنید.
از تگهای هدینگ تکراری در صفحه ها متفاوت به کار گیری نکنید و تلاش نمایید نوشتههای بعدی از تیترهای مخصوص به شخصی به کار گیری فرمائید.
نظم استعمال از تگ ها را در محتوای متنی خویش محافظت فرمایید.
تاثیر تگ h1 در بهینه سازی تارنما
تاثیر فوق العاده تگ های هدینگ در سئو
بدون شک درصورتیکه مطالب آموزشی تارنما مارا تا قبل از این نیز دنبال کرده باشید بر این فرمان واقفید که یک اصل اساسی در بهینه سازی تارنما موجود هست و آن هم این میباشد که رضایت گوگل از وبسایت شما ناشی از رضایت استفاده کننده از تارنما شماست.
با توچه به اینکه رعایت تگ های هدینگ و seo آن ها به نظم و نظم دهی بهتر وب سایت شما یاری کرده و همین فرمان نیز رضایت هر چه بیش تر استفاده کننده را بهدنبال داراست پس این یک دستور طبیعی میباشد که seo تگ های هدینگ نقش بسزایی در بهبود seo وبسایت شما داشته باشند.
درباره این سایت